tirsdag 25. desember 2012

1. dag jul. . .

Ja, så er forventningenes store dag over for i år, og roen har senket seg i huset. For selv om ungene begynner å bli store, er de forsatt spente juleaften, og slik skal det være også!
Frøken Snupp hadde funnet en gave til meg som virkelig varmet : 
Da vi var på julemessa på Tomb i år, hadde hun funnet disse søte maskemarkørene til meg. Så fine markører har jeg aldri hatt før : -)
Snille, snille mannen min ga meg fritt spillerom på Adlibris, og jeg valgte meg ut disse to bøkene fra ham til jul: 
Her er det mange nostalgiske tilbakeblikk. . .  en bok jeg virkelig vil kose meg med !
Dette var vel en "må bare ha"-bok, selv om jeg har alle heftene med Marius-strikk fra Sandnes allerede. Artig å lese historikk og titte på de nye måtene mønsteret er brukt på. Kan gi inspirasjon til flere måter å bruke det på :-)
Så streiket speilrefleks-kameraet mitt (skal til Sverige i morgen og reklamere på det) og derfor fikk jeg ikke tatt bilder av gaven jeg fikk fra garnvennen min. Den var ekstra, ekstra fin i år;  nøster Arwetta Classic og 4 andre nøster med strømpegarn + en roman av Gunnar Staalesen "Der roser aldri dør" . Jeg elsker krimbøker så dette var midt i blinken :) Tusen, tusen takk Lena! 

*****

Så vil jeg få ønske dere alle fine romjuls-dager!
Stor klem fra meg :)

7 kommentarer:

  1. Hei,
    For nokre fine maskemarkørar.....var så flotte at dei kan nesten brukast til smykker.

    Supre bøker med mykje fint strikk.

    Fine romjuls dager til deg og.

    SvarSlett
  2. Åh så fine markører og bøker!

    Ha ei nydelig romjul - og fyll dagene med fine stunder

    Masse juleklemma nordfra :)

    SvarSlett
  3. Strikkerelaterte gaver er alltid kjærkomne. Jeg fikk også Marius-boka(hadde lagt inn et ønske!). Det skal være spenning julaften, og det blir vi aldri for gamle til. I dag har jeg møtt flere barn som fikk strikka luer og votter til jul. Det var stas, og det varmer et gammeltantehjerte.

    Ha ei fortsatt fin julehelg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Det var flotte gaver:-) Marius boka har jeg selv og der er det mye fint både av oppskrifter og lesestoff. Fortsatt god jul! Klem Marianne

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte gaver! Og så kjekt å kunne bestemme selv da ;)

    Ønsker deg ei fortsatt koselig romjul med strikking og det som hører med :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Så kjekke gaver! Jeg fikk og bokhandelgave; og brukte gavekortet allerede på julekvelden (strikkebøker såklart), kjekt med nettbokhandel:)

    Fortsatt god jul!

    SvarSlett
  7. ... og når en får fritt spillerom til å bestille selv, slipper en å bruke bytteretten senere:) Kos kan begynne straks bøkene er der!! (etter julaften da;))

    Lekre maskemarkører du har fått!!

    Fortsatt god romjulsstrikk!!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!