torsdag 12. november 2015

Østereng-lua

Jeg har inntrykk av at det er stadig flere som tar pinnene fatt og strikker. Det er jo så flott! Jeg unner alle den roen og gleden det er å skape noe med pinner og garn selv. 
Ett av målene med mine oppskrifter er at de skal være så enkle og detaljerte at alle skal klare å strikke etter dem. Jeg har nemlig sett meg lei av oppskrifter der det forutsettes en del forkunnskaper! 
Denne lue-oppskriften min er ikke noe unntak. Alle mønster-rapportene går over fire masker, og de er veldig lette å memorere. 


Jeg hadde en rest av blå Kauni liggende, og brukte det til bunnfarge. Mønsterfargen er Rauma Finull. Man kan bruke bare Finull, eller man kan strikke av sitt eget favorittgarn bare det passer med tykkelse strikkefasthet. 

Denne lua kommer i "alle" størrelser, fra 1 år til herre. Så her får dere mønster til hele familien i ei pakke!
Oppskriften kjøper dere i min Ravelry Butikk

*****
Ha det fint alle sammen! 

Stor klem til dere alle :)

6 kommentarer:

  1. Fin lue du har strikka! Du har så rett. Det er ikke alle forunt å strikke etter oppskrifter, så enklest mulig er best. Dette skal jo være en hobby for alle.

    God torsdagskveld! Jeg skal pakke reise-bagen, og håper på fint vær og føre til i morgen.

    Klem

    SvarSlett
  2. Veldig fin lue! Likte så godt at du har fargenyanser i hovedfargen, det ga litt "liv" :)

    SvarSlett
  3. Den ser fin ut. Kjekt om en har mange smårester av finull.
    Klem

    SvarSlett
  4. Liker så godt effekten av Kauni i mønsterstrikk. Og denne var enkel og fin.Kjekt med mange størrelser, da kan hele familien få like luer. :)


    God helg!

    SvarSlett
  5. Veldig fin lue og så elsker jeg å strikke med Kauni! Happy Knitting!

    SvarSlett
  6. Lua ser ut veldig hyggelig. Et herlig mønsteret... jeg liker. Vakre farger blå og hvit.
    Ønsker deg en riktig god adventstid. Hilsen fra Viola... og klem.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!