onsdag 12. oktober 2016

Bergdis lue

Jeg fortsetter å lete etter gamle, spennende navn. Navn brukt i norrøn tid, synes jeg det er verd å se nærmere på. Det kan se ut for meg som mange av kvinne-navnene slutte på -dis. Hva det betyr, vet jeg ikke, men jeg synes disse navnene er verd å tørke støv av. 
Derfor har denne lua fått navnet Bergdis: 



En stor takk til min teststrikker May-Lis for denne fine modellen! Hun har valgt å strikke lua i Rauma Finull, med Kauni som mønsterfarge. Det funket veldig bra, May-Lis!
Hvis du likte denne lua, finner du oppskriften HER.
Lua er rask og enkel å strikke, samtidig som du lett kan imponere en som ikke strikker selv, med denne :) Det er snart jul, bare sånn for å ha nevnt det.... ;) 

*******
Ha det fint alle sammen ! 
Stor klem !

2 kommentarer:

  1. Nydelig lue, og det blir veldig spennende med Kaunigarn.
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempeflott lue, herlig mønsteret med vakre fargene.
    Hilsen fra Viola. Fredag klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!