onsdag 2. november 2016

Aldora lue, en gang til :)

For ei tid tilbake lagde jeg dette lue-mønsteret. Den første modellen ble ettersittende ei lue til meg. Jeg prøvde meg på å strikke den med et halvt nummer tykkere pinner, for å se om det ble ei passe herrelue: 



Det ble det :)  Det skal ikke mer til før størrelsen endre i forhold til det som er  oppgitt i mønsteret. Dette var planlagt, men det viser hvor viktig det er å følge strikkefastheten for å oppnå det resultatet som mønsteret skal gi! 

I denne lua har jeg brukt Rauma Finull; naturhvit i bunnfargen og lys går og koksgrå til mønsteret. Jeg har tidligere vært forsiktig med å blande den varme naturhvite med de kalde gråtonene, men det skal jeg slutte med. Jeg likte den kombinasjonen!
Tidligere har jeg strikket lua i bruntoner. Det kan du se her. Der kan du også få kjøpt mønsteret, om du liker det :) 


*********

Ha det fint! 

Stor klem fra meg :) 

1 kommentar:

  1. Dette ble en fin variant! Her er det så absolutt tid for lue, men inntil videre skal jeg bruke dem jeg allerede har. Tipper jeg kan ta ei ny lue hver dag i to uker...... Er godt i gang.

    God strikkekveld fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du gidder å legge igjen en liten hilse! Deter alltid artig å lese hva du synes om det du ser!